Velferdsboliger

Via Advantage tilbyr Westcon Yards hytter både på fjellet og ved sjøen som kan bookes ved å bruke Advantage-poeng. 


Booking

  • Du kan gå to veier for å booke ønsket velferdsbolig:
    - Ved å gå inn på artikkelen om boligen på Inside Westcon/Velferdsboliger , og trykke på liken nederst i boksen for booking-info (som da krever pålogging)
    - Ved å logge deg inn på Advantage-menyen i WIN og velge Holiday Houses :
    Via Westcon-pc WIN/Advantage / Via privat pc WINportal/Advantage
  • Finn den ferieboligen du ønsker å leie
  • Klikk på ønsket innsjekkingsdato (maks 365 dager fram i tid). 
  • Fullfør registreringen med ønsket utsjekkingsdato (kan ligge mer enn 365 dager fram i tid), og eventuelle ekstraopplysninger i kommentarfeltet

Etter at bookingen er fullført, vil du få beskjed om dette i nettleseren og via tilsendt bekreftelse på din Westcon-e-post.

Booking-kalender 

Booking-kalenderen gir deg muligheten til å booke ferieboliger opptil 12 måneder (365 dager) på forhånd.

Kalenderen er delt inn i to perioder:

  • Ubegrenset bookingperiode (0–6 måneder fra dagens dato)
  • I den ubegrensede perioden kan du ha så mange bookinger du ønsker på hvilken som helst feriebolig.
  • Begrenset bookingperiode (6–12 måneder fra dagens dato)
    I den begrensede perioden kan du kun ha én booking.

Booking-kalenderen har følgende fargekoder:

  • Blå – dager som er booket av deg
  • Oransje – dager som er booket av andre
  • Hvit – dager som er tilgjengelige for booking
  • Grå – dager som ikke er tilgjengelige for booking

Høysesong

Vinter- og påskeferie på fjellet defineres som høysesong (A). Du kan kun ha én høysesong-booking per 24 måneder. Dersom du har booket en av våre hytter en høysesong, vil du altså ikke kunne gjøre ny booking i løpet av en høysesong de neste 24 månedene. Dette gjelder kun for våre hytter på fjellet, og er fordi vi ønsker å gi flest mulig anledning til å benytte hyttene i høysesongene.

Tidsbegrensinger på booking

Alle ferieboligene har en minimum og en maksimum booking-periode, for å sørge for best mulig utnytting av hyttene i sesong. Booking-kalenderen vil gi beskjed dersom du prøver å booke for få eller for mange dager.

Antall bookinger

Merk også at du kan ha bare én booking i en bestemt tidsperiode, du kan altså ikke booke to hytter for samme periode.

“Førstemann til mølla”

Booking-kalenderen fungerer etter førstemann til mølla-prinsippet. Dette gjelder også for høysesong. 

Poeng-trekk

Advantage-poengene for bookingen blir trukket fra din konto umiddelbart etter booking av boligen.
Poengtrekket for en booking blir regnet ut per natt. Det betyr at trekket blir: Raten på ferieboligen x antall netter du booker. Vær oppmerksom på året er delt i tre sesonger med ulike rater. Høyest i ferier og høytider og lavest i lavsesong. Hold musepekeren over den datoen du er interessert i å booke for å se hva raten er for den aktuelle natten. Ratene for boligen står også oppført i InsideWestcon-artikkelen om hver bolig. Poengtrekket for din booking vil forhåndsvises i skjemaet etter at du har valgt innsjekkings- og utsjekkingsdato.

Advantage-saldo som kreves for booking

  • Ubegrenset bookingperiode (0–6 måneder fra dagens dato):
    Ingen krav
  • Begrenset bookingperiode (6–12 måneder fra dagens dato):
    Advantage-programmet krever at du har 0 poeng eller mer på Advantage-kontoen din for at du skal kunne booke i den begrensede bookingperioden.

Systemet vil automatisk styre dine bookingmuligheter basert på din Advantage-saldo.

Booking av nye hytter/boliger

Dersom en ny bolig blir lagt ut for booking , har hvert enkelt Advantage-medlem muligheten til å gjøre kun én booking de første 14 dagene etter at tilbudet blir lagt ut. Etter 14 dager kan man gjøre så mange bookinger man ønsker (innenfor gjeldende regler). Dette sikrer at så mange som mulig får benytte seg av våre nyeste tilbud.
Du vil bli informert om Westcons nye ferieboliger før disse blir lagt ut.

Dine bookinger

Du finner oversikt over dine bestilte opphold under My bookings på Holiday Houses.

Kansellering

Når du har fått bekreftet din booking, blir poengene trukket umiddelbart fra din konto.

Du kan selv avbestille oppholdet:

  • Gå til din Advantage-konto (Advantage Account når du logger deg på i WIN)
  • Bestilte opphold viser under My bookings oppe til venstre i skjermbildet 
  • Klikk Cancel (rød skrift) bak oppholdet du vil kansellere
Dersom du booker et hus/leilighet så kan du kansellere innen en time etter at bookingen er gjort Du kan booke samme hus/leilighet på nytt innen en time, men hvis du kansellerer igjen enda en gang etter en times-fristen, vil det ikke være mulig å booke huset på nytt før det har gått 14 dager
Med denne begrensningen gir vi alle lik mulighet til å sikre seg bookinger, uten at en "låser" husene fremover i tid for å sikre seg populære perioder.

Poeng-refusjon etter avbestilling

Dersom du kansellerer bookingen innen sju dager etter du har bestilt, får du automatisk poengene tilbake.
Dersom du kansellerer bookingen senere enn sju dager etter bestillingen, vil poengene KUN refunderes ved at noen andre booker de aktuelle dagene i kalenderen.

Dersom du er nødt til å kansellere grunnet arbeidsmessige forhold, ta kontakt via advantage@westcon.no eller Henriette direkte og vi refunderer poengene.
Dersom du er nødt til å kansellere grunnet sykdom, stengt vei o.l. gir det ikke rett til å få poengene refundert.
Dersom du slutter i Westcon, blir dine bookinger slettet, men poengene blir tilbakeført til din konto, og du kan benytte dem på nye Advantage-tilbud dersom du kommer tilbake som ansatt hos oss.